tök jó konyha

Zabpelyhes Palacsinta

2015. szeptember 25. 14:41 - Bajsz Brigitta

Ki ne szeretné a palacsintát?!? Biztosan van ilyen személy is a Földön, de én egyértelműen nem tartozom közéjük. Viszont most - a diétám miatt - el kellett gondolkodnom egy új recepten. Se tej, se tojás... Kísérleteztem egyik nap és a végén igencsak finom "ál-palacsinták" születtek. Íme:

Hozzávalók: (körülbelül 6-7 közepes méretű palacsintához)

Meg kell jegyeznem, hogy a zabpelyhes palacsinta sokkal laktatóbb, mint a hagyományos, még én is, aki hírhedten nagy étvággyal rendelkezem, csak kettőt tudtam legyűrni belőle.

  • 500ml rizstej
  • 75g zabpehely
  • 2 evőkanál méz
  • 100g barna rizsliszt
  • egy csipet szódabikarbóna
  • 1 egész citrom leve (én belereszeltem a héját is, de nem kötelező)
  • 1 kávéskanál fahéj

 

Elkészítés:

Egy tálban keverd össze a száraz hozzávalókat - zabpehely, liszt, fahéj, szódabikarbóna. Majd add hozzá a tejet lassan adagolva, folyamatosan keverve. Jöhet a méz és a citrom leve, héja. Alaposan keverd el a masszát. Sűrűbb állagot kell, hogy kapj, mint a hagyományos palacsintánál, de ha túl sűrűnek ítéled, nyugodtan adj hozzá egy evőkanál vizet. Nekem pont csak egy evőkanálnyira volt szükségem, hogy egy picit felhigítsam a palacsinta alapot.

Ezután, mint ahogy azt a jó öreg palacsintánál megszoktuk, jöhet a sütögetés. Különbség annyi, hogy én sima olaj helyett kókusz olajat használtam. Nagyon kevés kell egy palacsinta alá, körülbelül fél kávéskanálnyi. Ha nincs kéznél kókuszolaj, az olíva olaj is megteszi.

A kisütögetett palacsintákat én 100%-os mogyorókrémmel, banánkarikákkal és áfonyával tálaltam, egy kis kanál mézzel meglocsolva a kreációt. Igazi mennyei, édes íz, és hidd el, nem fogod hiányolni sem a tejet, sem a tojást az új palacsintádból.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tokjokonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr807825550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása