tök jó konyha

Gyümölcsös mámor

2016. február 26. 20:24 - Bajsz Brigitta

 

A gyümölcssalátában azt szeretem a legjobban, hogy megunhatatlan és ezerféleképpen variálható. Mindenki azt a gyümölcsöt szeli a salátájába, amit személy szerint kedvel, és az extra ízt adó öntet szintén ízlés kérdése és számtalanféle módon elkészíthető.

Én legjobban a joghurt, azon belül is a mézes görögjoghurt híve voltam, ha gyümölcssaláta feldobásáról volt szó, ám  kikísérleteztem egy olyan alternatívát, ami azon emberkék számára is fogyasztható, akiknek mellőzniük kell mindenféle tejterméket, így a joghurtot is.

Két megoldást találtam, hogy finom, krémes öntetet kapjunk a gyümölcssalátához.

  1. Kókusz joghurt: Simán, a boltból is beszerezhető, az egyik legjobb - személyes véleményem szerint - az Alpró kókuszjoghurt. A legjobb, ha bio boltban néztek utána!
  2. Kókuszkrém házilag: A krém elkészítéséhez mindössze 3-4 evőkanál kókuszkrémre (konzerves kókusztej krémes része) és 1 evőkanál mézre lesz szükséged. A kettőt keverd össze, majd mielőtt ráöntenéd a gyümölcsökre, hagyd hűtőben állni legalább 30 percet.

Ez a két megoldás szintén nagyon finom végeredményt hoz, és a gyümölcssaláta azok számára is élvezhető, lemondások nélküli ínyencség marad, akik teljes mértékben kiiktatták a tejtermékeket az étkezésükből.

A képen látható gyümölcssaláta hozzávalói:

  • Vörös és fehér szőlő
  • Ananász
  • Zöldalma (savanyú)
  • Banán
  • Ringló

 

Én a házi kókuszkrémet használtam, a fent leírtak alapján.

Extra ízként megszórtam egy kevés fahéjjal és egy kis extra adag mézzel is. A gyümölcsöket és a krémet, illetve az extra fahéjat, mézet, rétegesen tettem a kehelybe, hogy még gusztusosabb legyen a tálalás.

Legyetek kreatívak, és alkossátok meg a saját gyümölcssaláta verziótokat. Nyugodtan küldhettek képet is a FB oldalra az elkészült kreációkról, osszátok meg egymással, velem az ötleteiteket!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tokjokonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr198422298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása