tök jó konyha

Hamis Finomfőzelék Egy Kis Csavarral

2015. október 27. 13:54 - Bajsz Brigitta

Tegnapi nap folyamán párom nagybátyjának kutyusaira vigyáztunk. Két édes kis shih tzu leányzó - akik extra figyelmet követelnek. Nem igen volt hát szabadidőm a rengeteg játék, séta és pocisimi közepette, így az ebédet úgy akartam megoldani, hogy a lehető legkevesebb időt kelljen a konyhában töltenem. Gondoltam, összeütök egy jó kis főzeléket, ami finom, laktató és gyors is. Természetesen nem a megszokott módon, hanem a`lá Tök Jó Konyha.Íme:

Kókusztejes Finomfőzelék

 

Hozzávalók:

  • 2 közepes répa
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • egy nagy marék zöldbab (kis kockákra vágva)
  • 100g zöldborsó
  • 100g kukorica
  • 100g csicseriborsó
  • 1,5 kávéskanál őrölt kömény
  • 1 kávéskanál őrölt fehérbors (használhatsz kevesebbet ha nem akarsz túl intenzív ízhatást, bár egy kellemes csípős érzés szerintem nagyon is passzol ehhez a verzióhoz)
  • 1 liter víz
  • 3-4 evőkanál barnarizsliszt - a habaráshoz
  • kókusztej - én egy konzerv (400g) felét használtam, tehát közel 200g
  • só ízlés szerint

Elkészítés:

Először is - a fent említett zöldségek helyett lényegében bármilyen más zöldségfélét is használhatsz: krumpli, karalábé, stb. stb. Én fagyasztott zöldborsót, kukoricát és zöldbabot vettem ez alkalommal, hiszen semmi gond sincs a fagyasztott zöldségekkel/gyümölcsökkel. Persze mindig jobb a friss, szezonális termény, de van, hogy kivételt kell tenni.

A főzelék elkészítését a fagyasztott zöldségek kiolvasztásával és leöblítésével kezdtem. Szeretem átmosni a zöldségeket, így elkerülhető, hogy kiérződjön rajtuk a fagyasztott íz.

A hagymát apróra vágtam, majd a lábosba kimértem 2 evőkanál kókuszolajat (ha nincs, nyugodtan használhatsz olivaolajat is helyette.) A hagymát körülbelül 5 percig főztem az olajban, majd hozzáadtam a csicseriborsót és hagytam őket tovább fődögélni 3-4 percig. Ezt követően jöhetett a többi zöldség - a répa apróra kockázva, a zöldborsó, kukorica és a zöldbab. Alaposan elkevertem őket, megszórtam a köménnyel, borssal és sóval majd felöntöttem előre felforralt vízzel (1L). Fedő alatt addig főztem, amíg minden zöldség kellően meg nem puhult.

Amikor már majdnem teljesen megpuhultak a zöldségek, nekiálltam elkészíteni a habarást is. A barnarizslisztet kikevertem a kókusztejjel. Mielőtt azonban hozzáadtam volna a zöldséghez, kimertem a forró léből 1-2 evőkanálnyit a habarást tartalmazó tálkába és alaposan elkevertem. Így elkerülhető, hogy csomós legyen a főzelék.

A habarással együtt még tovább főztem az ételt úgy jó 5 percig, hogy az ízek összeérjenek.

 Kóstold meg a főzeléket tálalás előtt és utólag még ízesítheted, ha szükséges (extra só, bors vagy kömény - ízlésed szerint).

Tipp:

A kókusztejnek csak a felét használtam el ez alkalommal. Ha átöntöd egy bögrébe és hűtőben tárolod, másnap felhasználhatod a reggeli zabkásád elkészítéséhez. Istenien finom és krémes lesz a végeredmény.

Jó étvágyat kíván Poppy és Lily!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tokjokonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr958026152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása