tök jó konyha

Deliciously Ella nyomában

2016. január 29. 16:45 - Bajsz Brigitta

Köszönöm az inspirálást...

A bemutatkozás rovatban már leírtam, hogy miért is indítottam el ezt a blogot. Az egészséges táplálkozás támogatása a fő célom, mégis úgy, hogy ne a tiltásoké, az éhezésé legyen a központi szerep. Lehet nassolni, sokat és jókat enni diétázva is - csak tudni kell, mit mivel helyettesítsen az ember fia/lánya. A diéta szó önmagában sokak fejében negatív érzeteket kelt. Én szerettem volna mindenképpen úgy felállítani a saját étrendemet, hogy ne érezzem a hiányát semminek sem. Édesszájú vagyok, tehát szinte elképzelhetetlennek tartom, hogy lemondjak az édességekről. Szeretem a hasam, aki ismer, az tudja, hogy határtalan az étvágyam. Ezek alapján tehát mondanom sem kell, hogy a diéta szó nálam nem a boldogsághoz vezető út ajtajaként ragyogott. Azonban sok-sok utána olvasás, tanulás és tanács kérés után megtanultam, hogy ami egészséges, laktató, tápanyagdús, az bizony még lehet nagyon is gusztusos, lehet édesség és lehet hatalmas adag is.

A blog létrejöttében, a receptjeim kitalálásában fontos szerepe volt/van egy olyan hölgynek, aki hasonló úton indult el pár évvel ezelőtt, mint én. Ella Woodward az, aki a leginkább inspirál. Több, mint valószínű, hogy otthon Magyarországon még nagyon sokan nem hallottatok róla. Itt Angliában most van a karrierje csúcsán, a napokban jelent meg a második szakács könyve, szupersikeres blogot vezet és Londonban már saját kis éttermet is nyitott.

Sajnos nem sikerült Ella-val interjút készítenem -még! :) -, de e-mailen keresztül tartjuk a kapcsolatot és sok kérdésemre választ kaptam már. Többek között megírta, hogy bár még nem indultak el a tárgyalások, de a közeljövőben tervezi, hogy Magyarországon is megjelentesse mindkét könyvét. Garantáltan nagy siker lenne, bízzatok bennem. A receptjei egyszerűek, finomak és könnyen kivitelezhetőek.   Hamarosan meg is osztok veletek egyet a sok közül, amit már én is elkészítettem.

Most azonban dióhéjban összefoglalom nektek, hogy ki is az a Deliciously Ella:

"Úgy 4 évvel ezelőttig teljesen cukorfüggő voltam. Mániákus, de komolyan." - kezdi Ella az első könyvének bemutatkozó sorait. Nehéz is elhinni, hogy valaki, aki anno napi szinten fogyasztott nem kis mennyiségű csokoládét, édességet, az ma többek között juice- és cukormentes édesség-recepteket állít össze. Ennek a pálfordulásnak természetesen oka volt. Ella 2011-ben, az egyetem második évének befejezésekor egy igen ritka betegséggel lett diagnosztizálva (Postural Tachycardia Syndrome - egy olyan betegség, mely felborítja a vegetatív idegrendszer működését, így a szívverést, emésztést, immun rendszer stb.) "Gondolhatjátok, ez mennyire padlóra küldött - írja a könyv bevezetőjében. - Mondhatni képtelen voltam egyedül végig sétálni az utcán, napi 16 órát aludtam, állandó fájdalmaim voltak, a szívem sokszor majd kiugrott a helyéről, el-elájultam."

Rengeteg vizsgálat, hosszas kórházi tartózkodás, gyógyszerek tömkelege ellenére sem változott Ella állapota a kedvező irányba. Kezdeti depresszió után azonban úgy döntött, hogy a saját kezébe veszi a sorsát. Egy fiatal lány, aki a modellkarrierje elején állt, boldog és kiegyensúlyozott párkapcsolatban élt, tele tervekkel, egyszerűen csak nem adhatja fel. Rengeteget szörfözött a neten megoldás után kutatva, és saját bevallása szerint sok olyan történettel találkozott, melyek napról napra erőt és reményt adtak neki. Fő inspirálója egy bizonyos Kris Carr nevezetű hölgy volt, akinek hatására Ella is elhatározta, hogy drasztikus változtatásokat fog bevezetni az étrendjébe. Kris a rákot győzte le a speciális diétával, és Ella úgy érezte, ha ő képes volt lábra állni, akkor neki is sikerülnie kell. Az étrendjéből kivont mindent, ami mesterséges úton lett előállítva, nem evett több húst, tejterméket, cukrot, glutent. Ez a drasztikus változtatás nem ment egyik napról a másikra, és bizony nem volt egy gyalog galopp sem.

Az édesszájú lány, aki bizony nem sok időt töltött a konyhában korábban, elhatározza, hogy egészségesen fog táplálkozni, blogot fog vezetni a mindennapok kihívásairól, és új, SAJÁT receptekkel áll elő. Mondani sem kell, hogy a családja és a közvetlen környezete kicsit sem szkeptikusan állt Ella terveihez.

A hosszú történetet lekerekítve...Sikerült neki mindaz, amit eltervezett, sőt az is, amiről anno még álmodni sem mert. A diéta hatására javulás állt be az állapotában. Kevesebb mint két év alatt sikerült minden gyógyszert elhagynia, egészségesnek érezte magát.

"Szeretem azt, ahogy ma étkezem!...Végre fantasztikusan érzem magam...Meg kell jegyeznem azt is, hogy a Deliciously Ella életstílus nem arról szól, hogy kalóriákat számolunk, vagy hogy teljesen kizárjuk az ízeket, kulináris élvezeteket! Ellentétben sokkal inkább arról, hogy megtanuljuk bevezetni azokat az alternatívákat, amelyek ugyanolyan - ha nem jobb - eredményt hoznak a konyhánkban, mint a megszokott, hagyományos úton való főzés."

Finom ízek, gyorsan, egészségesen, ez az, amiről az étkezésnek szólnia kell! Ella-hoz hasonlóan ezt vallom én is, és most már tapasztalatból tudom, hogy milyen fantasztikus érzés megalkotni egy új receptet, amelyről tudod, hogy egészséges, ugyanakkor finom és nem kell tanult séfnek lenned ahhoz, hogy elkészíthesd.

Csak remélni tudom, hogy itt a Tök Jó Konyhán én is segíthetek Nektek megkönnyíteni a diétázást, és szeretni fogjátok a recepteket, melyeket gondos lemeózás után tárok elétek.

Hamarosan lefordítom nektek Ella egyik receptjét, mely szerintem ízlelőbimbó-őrjítően finom.

Az alábbi linken megtudhattok Ella-ról többet, és a blogján számtalan szuper recept közül csemegézhettek, igaz sajnos csak angol nyelven - egyelőre.

Deliciously Ella

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tokjokonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr248329984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása