tök jó konyha

Fincsi Nasi - Szezámmagos ropogós

2015. szeptember 09. 19:21 - Bajsz Brigitta

Ha kivételesen nem édesség után fáj a fogam, hanem rámjön a rágcsálhatnék, valami sós finomság utáni vágyakozás, akkor általában előhúztam a szekrényből az S.O.S ropi csomagot. Tegnap eszembe jutott, hogy milyen régen is ettem már a kis sós rudakat!! Nos, bár itt Angliában is lehet kapni ropit, hála a sok lengyel boltnak, mégis úgy döntöttem - a diétámra való tekintettel -, hogy megpróbálom én magam megsütni a sós csemegét. Így legalább biztos leszek benne, hogy az összetevők 100%-osan beilleszthetőek a diétámba.

A konyhaszekrényt átkutatva örömmel nyugtáztam, hogy minden alapanyag a rendelkezésemre állt. Nem volt már sok idő vissza, mire el kellett indulnom az étterembe, hogy letudjam az esti műszakot, ezért mindenképpen valami gyors megoldásra volt szükség, hogy beleférjek az időbe, és csillapítsam a ropi iránti vágyat. Nos, íme a receptem, a "ropi-alternatíva", mely szerintem, és Stuart szerint is igencsak jóra sikeredett.

A recept egy igen kis adag elkészítésére elegendő, én körülbelül 8-10 rudacskát hoztam ki a masszából, mindegyik durván 5-6cm hosszúságú lett. Ha többet szeretnél készíteni a ropiból, akkor csak duplázd, triplázd (stb stb) meg a receptben feltüntetett mennyiségeket!

 

Hozzávalók:

  • 4 evőkanál barnarizs liszt
  • 1 evőkanál kókuszolaj
  • 1 csipet tengeri só + extra a rudak megszórásához
  • 1 teáskanál almaecet
  • szezámmag a rudak megszórásához
  • Olivaolaj

 

Elkészítés:

A lisztet, kókuszolajat, vizet és egy csipet sót alaposan keverd össze, majd add hozzá az almaecetet. Egy sima, kicsit gumis állagú masszát kell, hogy kapj. Ha minden összetevő alaposan el lett keverve, akkor tedd a masszát egy gyúródeszkára. Lisztezd be picit a sodrófát, hogy ne ragadjon rá a tészta, majd nyújtsd ki a masszát. Én megpróbáltam egy téglalap alakot megformázni a tésztából, hogy egyszerűbb legyen rudacskákra feldarabolni.

Ha megvan a téglalap, fogj egy éles kést és kezdj el körülbelül fél cm vastag csíkokat levágni belőle. Az előkészített tepsibe tegyél sütőpapírt, majd erre helyezd rá szépen egyenként a levágott csíkokat. Lehet, hogy nem fog egy darabban maradni a tészta, de ha a csík már a tepsin van, egyszerűen csak nyomkodd formára őket. A kreatívabbak akár meg is csavarhatják a rudakat, vagy bármilyen formát -pl. perec - is készíthetnek belőle.

Ha az összes rudacska a tepsin van, kend meg őket egy pici olíva olajjal, majd végezetül jöhet a szezámmag és a tengeri só. Mindegyik csíkocskát szórd meg a magokkal és a sóval, egyenletesen elosztva.

Tedd a sütőbe és hagyd sülni legalább 20 percet. Ezután, ha még nem elég kemény vagy barnás a külseje, hagyd tovább sülni, de ellenőrizd legalább 2 percenként, nehogy odaégjen, vagy túl keményre süljön a ropid.

Ha kész, hagyd kihűlni, majd tedd be a kedvenc DVD-et és jöhet a nassolós mozizás.

 

Szólj hozzá!
Címkék: vega nasi ropi

A bejegyzés trackback címe:

https://tokjokonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr137773480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.